Az EU másképp gondolja?
Az Országgyűlés Európai Integrációs Bizottsága 1995. december 6-án tartott ülésén Lotz Károly, a közlekedési tárca vezetője beszámolót tartott a transzeurópai hálózatokról és a magyar közlekedésfejlesztési koncepció Európa-konformitásáról. A miniszter többek között az alábbiakat jelentette ki:
,,Kinnock úrnak (Neil Kinnock az Európai Unió közlekedési biztosa — a Szerk.) a hozzám írt levele néhány nappal ezelőtt egészen világosan állást foglalt abban, hogy a PHARE-támogatások tekintetében ők szívesebben preferálnák a vasút- és kombináltszállítás-fejlesztést, mint a közútfejlesztést.
Természetesen mind a kettőre szükség van, és a PHARE-támogatásban mind a kettő részesül, de azért a jelenlegi irányzat — tulajdonképpen azt lehet mondani, hogy helyesen — bennünket nem feltétlenül jól érint, mert vannak az Európai Uniónak bizonyos elkötelezettségei, és pont az M3-assal kapcsolatos eddigi tárgyalásokon egyértelmű volt, hogy ahhoz is adnak PHARE-segélyt. Most ez a Kinnock-levél kicsit elbizonytalanított, hogy gondolkozzunk inkább vasútban és kombináltszállítás-fejlesztésben.'
A közlekedési tárca egyik fő érve az autópálya-építések mellett az, hogy az Európai Unió ezt követeli tőlünk. Akkor most hogy is van ez tulajdonképpen?
Lukács András
|