Programozott lemaradás
Vérmérséklettől függően, ki ingerülten, ki sóhajtozva veheti tudomásul, hogy az Okosok akikről a szólás azt tartja, hogy más kárán tanulnak nem Magyarországon laknak. A "fejlesztés" bűvszóba csomagolva, késéssel ugyan, de biztos érzékkel vesszük át mindazt, amiről másutt már kiderült, hogy rossz.
Az Erzsébet tér átalakítása kapcsán már többször hallhattuk a megszokott módon, alternatívákat nem is említve -, hogy a buszpályaudvart az Etele térre fogják költöztetni. Egy, a tervet támogató kolléga még azt is megemlítette, hogy milyen jó megoldás ez, hiszen így a buszok a Kelenföldi pályaudvar mellé érkeznek.
Nyelvi szempontból lehet, hogy igaza van, hiszen mindkét létesítmény nevében szerepel a pályaudvar szó, milyen jó tehát, hogy egymás mellé kerülnek. Azokat se zavarja ez, akik már eddig is bizonytalankodtak, hogy vajon nem érdemesebb-e autóval Budapestre jönni, mert bár a Belváros szívében tenné le őket a busz, ahonnét bárhova kényelmesen eljuthatnak, de úgy meg nem kell az utasok közé vegyülni, elmarad a jegyváltás és a menetrendhez igazodás macerája, legfeljebb néhány forgalmi dugóban vagy parkolóhely-keresgélés közben kell félórákat várakozni. Hogy amíg ügyeit intézi, esetleg ellopják a kocsiját, vagy megnő a baleseti kockázata, sebaj, a bajban úgyis fizet a tb meg a biztosító.
Nemrég került a kezembe az osztrákok kedvelt bulvárlapja, a NEWS július 16-i száma. Két meztelen popsi és néhány zaftos pletyka közé ékelve egy többoldalas cikket közölnek a talajközeli ózon aktuális veszélyeiről és arról, hogy hiába lakik Bécsben a legkevesebb autótulajdonos (377 autó jut 1000 lakosra), hiába vált divattá a városlakók körében a kerékpározás, s költöttek hatalmas összegeket a tömegközlekedés színvonalának emelésére, a keleti tartományokból érkező tranzit és az ingázás megfojtani készül a várost.
Lehet, hogy az Erzsébet téri helyszínért amely ideális tömegközlekedési csomópont, és hasonló belvárosi buszpályaudvarokra még Amerikában is vannak példák szélmalomharc lenne küzdenünk, de egy távolsági buszpályaudvar napi utasforgalma megérne annyit, hogy az ő kényelmüket is figyelembe vegyék a helykijelölésnél.
Beliczay Erzsébet
|